Ми повинні ставити перед собою амбіційні цілі!

З огляду на те, що рішення Уряду стосовно ліквідації санітарно-епідеміологічної служби вже прийнято (постанова Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442  «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», пропоную розвивати систему профілактичної медицини в Україні шляхом створення служби громадського здоров’я.
Даний напрямок розвитку буде повністю відповідати вимогам Угоди про асоціацію між Україною та Європейським союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, яка містить окрему главу, присвячену громадському здоров'ю та контролю за туберкульозом і протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу (глава 22 Громадське здоров'я).
І, на мою думку, Служба громадського здоров’я не повинна бути урядовим органом – це повинна бути складова Міністерства охорони здоров’я України!
Реалізація створення Служби може здійснюватися шляхом створення у структурі Міністерства охорони здоров’я центру по контролю за захворюваннями (аналог CDC (Атланта) або NCDC (Грузія)) у вигляді державного закладу чи установи.
Вертикаль управління Центром: профільний заступник Міністра – профільний департамент – Центр (об’єднання в одну установу ДУ «Український центр контролю за соціально небезпечними хворобами Міністерства охорони здоров’я України», ДЗ «Український центр з контролю та моніторингу захворювань Міністерства охорони здоров'я України» та Державний заклад «Центр медичної статистики Мiнiстерства охорони здоров'я України») – територіальні (обласні без районних) відділення центру.
Незважаючи на те, як буде далі розвиватись лабораторна мережа державних лабораторій, ця структура Центру дозволить зберегти лабораторії з біологічної безпеки в системі Міністерства охорони здоров’я (можливо вони і не будуть потрібні в кожній з областей), які в подальшому будуть виконувати функції референс лабораторій. 
 У Центрів не повинно бути контролюючих повноважень і відсутня можливість надавати документи дозвільного характеру. Функції повинні базуватись виключно на  рекомендаціях з підкріпленими аналітичними документами, які далі по вертикалі повинні передаватися для керівників, які приймають управлінські рішення (голови ОДА, Міністри, Прем’єр-міністр та Президент).
Зокрема ці функції повинні базуватись:
на попередженні та контролі за неінфекційними хворобами шляхом обміну інформацією та найкращими практиками (ніяких планових та позапланових перевірок), пропагування здорового способу життя, визначення основних детермінант здоров’я та проблем в галузі охорони здоров’я, наприклад здоров’я матері і дитини, психічне здоров’я, алкогольна, наркотична та тютюнова залежність;
на попереджені і контролі над інфекційними хворобами, такими як ВІЛ/СНІД і туберкульоз (шляхом аналізу ситуацій та надання практичних вказівок органам місцевого самоврядування, та розроблення санітарних норм), підвищення готовності до ризику спалахів високо патогенних хвороб та імплементацію Міжнародних медико-санітарних правил.
Саме про це хотів би подискутувати на круглому столі на тему «Безпека життєдіяльності людини в контексті реформи центральних органів виконавчої влади»
І головне, що зазначений розвиток залишить в системі виключно професіоналів, які дійсно переживають за справу. А то зараз розвелося дуже багато захисників, які переживають виключно за збереження печатки...
Ми повинні ставити перед собою амбіційні цілі! Ми повинні ставити перед собою амбіційні цілі! Reviewed by Віктор Ляшко on 11:04:00 Rating: 5

Немає коментарів:

На платформі Blogger.