Про те, як будемо зупиняти хаос у контролі за дотриманням вимог санітарного законодавства


Після ліквідації Кабінетом Міністрів України Державної санітарно-епідеміологічної служби України у сфері контролю за дотриманням вимог санітарного законодавства виник вакуум, який хаотично заповнюють різні органи державного контролю. 



Зазначена ситуація потребує врегулювання на законодавчому рівні. Адже, спроби врегулювання підзаконними актами призводять до ще більшого хаосу. В законопроекті, який буде подано Олексієм Кириченком не реєстрацію вже цього тижня, пропонуємо усунути цю проблему наступним чином:

"Стаття __. Державний контроль у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення 

Державний контроль у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення, здійснюється центральними органами виконавчої влади у віднесеній до їх відання сфері господарської діяльності шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Правові та організаційні засади, а також основні принципи і порядок здійснення державного контролю, визначаються Законом України “Про основні засади державного контролю у сфері господарської діяльності”.

Лабораторні та інструментальні дослідження і випробування для потреб державного контролю проводяться за рахунок коштів державного бюджету відповідно до щорічних планів заходів, затверджених керівниками відповідних центральних органів виконавчої влади.

Державний контроль у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення здійснюється:

1) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів щодо таких видів господарської діяльності:

виробництво, у тому числі первинне виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів;

виробництво та реалізація нехарчової продукції;

виробництво та реалізація тютюнових виробів;

розміщування та надавання тимчасового проживання споживачам у засобах розміщування, а також інша діяльність, пов'язана з розміщуванням та тимчасовим проживанням;

побутове обслуговування населення;

проведення дезінфекційних заходів та застосування дезінфекційних засобів, окрім медичної практики;

2) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів щодо таких видів господарської діяльності:

діяльність, яка призводить до скидання стічних вод у відкриті водойми, що використовується для господарсько-питного водопостачання, купання, спортивних занять, організованого відпочинку, з лікувальною метою, а також води водойм у межах населених пунктів;

діяльність, яка призводить до забруднення атмосферного повітря у населених пунктах, рекреаційних зонах, а також повітря у жилих та виробничих приміщеннях, у навчальних, лікувально-профілактичних та інших закладах, інших місцях тривалого чи тимчасового перебування людей;

виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізація отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів;

діяльність, яка передбачає збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів;

3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю щодо таких видів господарської діяльності:

діяльність, яка призводить до створення шкідливих і небезпечних умов праці, а також діяльність, пов'язана із забрудненням або несприятливими метеорологічними умовами на робочих місцях працівників;

4) центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії щодо таких видів господарської діяльності:

діяльність, яка передбачає використання ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об’єктів, інших джерел іонізуючого випромінювання.

Державний контроль за видами господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, здійснюється органами ліцензування відповідно до вимог Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності”. У разі наявності загрози життю чи здоров’ю людей, яка безпосередньо пов’язана з провадженням ліцензіатом виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, орган ліцензування має право залучати для перевірки центральні органи виконавчої влади, що здійснюють державний контроль у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до їх компетенції."

Пропозиції надавайте в коментарях, слушні можуть бути враховані.
Про те, як будемо зупиняти хаос у контролі за дотриманням вимог санітарного законодавства Про те, як будемо зупиняти хаос у контролі за дотриманням вимог санітарного законодавства Reviewed by Віктор Ляшко on 17:20:00 Rating: 5

13 коментарів:

  1. Електромагнітне випромінювання? Неіонизуюче. Не знайшов тут

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. В іншій статті є такий абзац "Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів."

      Видалити
  2. "Лабораторні та інструментальні дослідження і випробування для потреб державного контролю проводяться за рахунок коштів державного бюджету відповідно до щорічних планів заходів, затверджених керівниками відповідних центральних органів виконавчої влади" Ким проводяться???? Адже зазначені нижче відомства ще не мають можливості проводити повний обсяг досліджень необхідний при здійсненні перевірок. І, як наслідок, дослідження проводяться установами (закладами) МОЗу або не проводяться взагалі.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Моя позиция щодо цього однозначна: гроші для досліджень повинні надходити до контролюючого органу, а він повинен вирішувати як ними правильно розпорядитись. Або витрачати на утримання власних лабораторій, або замовляти (купувати) послугу, або 50/50 (чи в іншій пропорції). Головне щоб це було ефективно! Конкуренція за бюджетні кошти для дослідження дасть поштовх модернізації лабораторій. А якщо при державному контролі є потреба провести дослідження продукції, то відбір зразків здійснюєтсья за умови повного відшкодування власнику такої продукції їх вартості (вимога статті 27 ЗУ про ринковий нагляд).

      Видалити
    2. Звідки візьметься конкуренція, якщо контролююча організація утримує свою лабораторію і навіщо ій купувати послуги

      Видалити
    3. Це зараз, коли кошти приходять на утримання лабораторій, а коли буде купуватись (фінансуватись) послуга, то ймовірність утримання такої кількості лабораторій відпаде. Фінансування на утримання передбачатиметься лише для лабораторій, які будуть входити в систему біобезпеки (реальну а не віртуальну).

      Видалити
  3. Пане Вікторе! З вказаної пропозиції зрозуміло лише одне:все це стосується вже заново поділених сфер державного контролю, серед яких немає місця державній санепідслужбі!. Якщо Ви надієтеся, що в такому статусі ( тобто без відновлення держсанепідслужби) інші державні служби будуть використовувати "залишки" бази бувшої держсанепідслужби у виді новоспеченого Центру громадського здоров'я - то це не більше , ніж утопія!. На сьогоднішній день фахівці СЕС, які перейшли у структури Держспоживінспекції, чи Держпраці за своїми профілями є ізгоями, яких просто терплять і не дають їм реально працювати....
    Так що, ідея в цілому хороша, але по своїй суті - нереальна, а отже утопічна.. А на платних послугах Центр громадського здоров'я не проіснує: ніхто не буде "заганяти" бізнес для проведення досліджень лабораторіями Центру. Швидше - кожна із нових служб створить свої лабораторії, щоб дану функцію виконувати для власних потреб. І не виключено, що лабораторну базу, в першу чергу лабораторії санітарно- гігієнічні, радіологічні, токсикологічні розтягнуть по держслужбах, а епідеміологічного профілю ( вони ж підпорядковані МОЗ), як і в цілому епідеміологічну службу просто передадуть при реформі лікувальної медицини їм.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. От тільки давайте вже не хоронити те, що ще не запрацювало!

      Видалити
    2. санітарну службу реформували для того щоб відокремити контролюючі функції від моніторингу. Натомість створили нову організацію з своєю кімнатною лабораторією

      Видалити
    3. Вважаю, що контролююча організація не повинна мати свою лабораторію. Це прямий шлях до корупції

      Видалити
    4. Якщо мова йде про лабораторний контроль продукції, то це вже врегулювано Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції". Але я згоден

      Видалити
    5. Центр громадського здоров'я МОЗ України я не хороню! Я реально дивлюся на речі,босанітарній службі пропрацював 32 роки, а потім держава викинула мене на смітник, не давши допрацювати до пенсії по віку. Але мова не про це, Бог з владою!Я про те що якщо на ЦГЗ покладена чисто моніторингова функція стану здоров'я і очевидно в якійсь мірі і довкілля ( бо надіятися щро інші немедичні лабораторії нададуть необхідну інформацію про стан якості водних ресурсів, а не лише питної води; стан забруднення виробничого середовища, а не лише атмосферного повітря і.т.д.) і під це буде необхідне закладене державне фінінсування, глибоко сумніваюсь у сьогоднішній фінансовій ситуації. В кращому випадку, дербюджет профінансує зарплату, а на розвиток маттехбази більшості лабораторій , які є убогими і відсталими по оснащенню, поставить перед фактом - "заробити на себе". От і дилема, яким чином? Який бізнес, в першу ченгу олігархічний, "подбає" про потреби лабораторій Центру здоров'я?....

      Видалити

На платформі Blogger.