Лобізм і спонсорство проти інтересів громадського здоров'я

Компанії Coca-Cola и PepsiCo за період 2011 - 2015 років надавали спонсорську підтримку 96 організаціям охорони здоров’я, в тому числі й державним, на яку в середньому витратили близько $ 10 млн. щорічно. При цьому компанії підтримували активні акції проти прийняття 29 законопроектів, що спрямовані на обмеження вживання солодких газованих напоїв.


Здавалося, тільки затих скандал, пов’язаний з клінічними випробуваннями в Китаї, де за підсумками проведеного розслідування виявлено, що 4 з 5 випадків клінічних випробувань нових препаратів у країні насправді проводилися неправильно, і їхні результати недостовірні. Як на тобі, зявився новий, але не менш резонансний. Цього разу вже у сфері громадського здоров'я.

У журналі American Journal of Preventive Medicine, вчені Бостонського університету опублікували аналіз спонсорських і донорських відношень, у яких задіяні компанії виробники солодких газованих напоїв (Coca-Cola и PepsiCo).

Із 96 організацій, що отримували від них спонсорську допомогу, 63 - це організації у сфері громадського здоров’я, 19 медичні організації, 7 - установи з основ охорони здоров’я, 5 - урядові організації.

У списку отримувачів спонсорської допомоги дослідники вказали Центри з контролю і профілактики захворювань США (Centers for Disease Control and Prevention, CDC), Національні інститути здоров’я США (National Institutes of Health), Національний інститут хвороб серця, легень та крові, Національний інститут здоров’я дитини і розвитку людського організму, а також Міністерство охорони здоров’я і соціального забезпечення (ННS) США.

У середньому The Coca-Cola Company на спонсорську витрачає допомогу $ 6 млн. на рік, PepsiCo - $ 3 млн. на рік, а заснована ними Асоціація виробників напоїв - ще $ 1 млн. на рік.

На думку вчених, ця спонсорська допомога надала можливість компаніям зробити презентації на великих конференціях, що в свою чергу призвело до збільшення поінформованості про торгову марку, позитивних асоціацій бренду, підвищення корпоративного іміджу, а також вплинуло на формування суспільної думки щодо впливу продукту на здоров’я.

Також вчені з'ясували, що The Coca-Cola Company і PepsiCo застосували потужні лобістські механізми, які направлені проти інтересів громадського здоров’я. Зокрема, компаніями заблоковано прийняття 29 федеральних законопроектів, які були направлені на зменшення кількості вживання солодких напоїв. Серед них 12 законопроектів повинні були запровадити додаткове оподаткування солодких газованих напоїв, 3 регулювали рекламу напоїв, один запроваджував етикетки на солодких газованих напоях на зразок тих, що є на упаковках з під цигарок.

Публікація результатів цього дослідженя співпали з оприлюдненням інформації, про підтримку Всесвітньою організацією охорони здоров'я країн, які запровадили податок на солодкі безалкогольні напої. У новому звіті організації вказано, що подорожчання цих напоїв на 20% чи більше приводить до меншого їх споживання і "поліпшення харчування".

Лобізм і спонсорство проти інтересів громадського здоров'я Лобізм і спонсорство проти інтересів громадського здоров'я Reviewed by Віктор Ляшко on 22:35:00 Rating: 5

Немає коментарів:

На платформі Blogger.