5134 & 5134-1. Частина друга

Сьогодні був знаковий день в Комітеті Верховної Ради з питань охорони здоров’я. Можливо лише для мене, але знаковий. Сьогодні в Комітеті розпочали розгляд законопроекту 5134, прийняття якого дозволить спокійно займатись розвитком системи громадського здоров’я.


Чому спокійно? Тому що він наразі вирішує два питання, біля яких точаться найбільші дискусії в частині створення системи громадського здоров’я. По-перше, на законодавчому рівні в Основи законодавства про охорону здоров’я вводиться визначення поняття "громадське здоров’я". По-друге законопроект чітко вказує, хто і кого/що повинен контролювати і хто за чим наглядати.

Якщо ці питання вирішаться, тобто питання інспектування й висновків/дозволів відійдуть, то будувати систему громадського здоров’я стане в рази легше. Адже в такому вигляді питання громадського здоров'я будуть приносити виключно позитивні дивіденди. Як політичні, так і економічні.

Але то буде потім. Досить тернистий шлях ще попереду.

Я раніше писав, що є альтернативний законопроект під №5134-1. Мій порівняльний аналіз законопроектів можна переглянути в пості "5134 & 5134-1". Крім цих є ще два законопроекти, які під шумок оптимізації сільського господарства можуть років на 5 законсервувати і цю сферу.

Повертаючись до засідання Комітету. Переповім як там все відбувалося.

Спочатку автор законопроекту 5134 Олексій Кириченко представив свій законопроект.

Після цього слово надали задекларованому автору альтернативного законопроекту 5134-1 Олегу Мусію, який відразу, не розповідаючи ідеологію документу, запропонував Кириченку відізвати обидва законопроекти і на їх базі розробити один "комітетський".

Кириченко перед своєю відповіддю на зазначену пропозицію попросив заслухати позицію МОЗ. На жаль… Відсутність позиції в МОЗ коментувати наразі не хочу.

Після цього Кириченко відповів Мусію, що не пристає до озвученої ним пропозиції. Аргументуючи це тим, що Комітет вже неодноразово так робив, але дискусії, які розпочинаються навколо консолідації позиції тривають зазвичай більше року. А це в цьому конкретному випадку, коли існує хаос у сфері державного контролю у питаннях санітарного та епідемічного благополуччя, є неприпустимим. І запропонував підтримати один із законопроектів, який би став базовим для голосування в залі. А до нього між першим і другим читанням внести правки використовуючи положення альтернативного законопроекту. При цьому Олексій наголосив на підтримці саме його законопроекту, як більш системного.

Потім Бахтєєва зазначила, що законопроект 5134 Головне науково-експертне управління пропонує повернути на доопрацювання. На що Корчинська, яка головувала на засіданні Комітету, слушно замітила, що й 5134-1 за результатами розгляду в першому читанні управління вважає за доцільне повернути на доопрацювання.

Справа підходила до голосування. Олег Мусій готувався повноцінно презентувати законопроект. Коли неочікуванно засідання Комітету покинув депутат Шурма. Зазначене дійство призвело до відсутності кворуму. Так і не заслухавши представлення альтернативного законопроекту, Корчинська закрила засідання Комітету.

Що далі? А далі буде чергове засідання Комітету.

P.S.: на засіданні був присутній Микола Проданчук, а це підтверджує мої припущення, що ключовим автором альтернативного законопроекту 5134-1 є саме він. Але це виключно мої припущення)))
5134 & 5134-1. Частина друга 5134 & 5134-1. Частина друга Reviewed by Віктор Ляшко on 23:55:00 Rating: 5

Немає коментарів:

На платформі Blogger.