Про NHS в РПР

До офісу Реанімаційного Пакету Реформу завітала Лорен Хокінс експерт ВООЗ, колишній Головний економіст Національної служби охорони здоров'я Великобританії. Заглянула поділитися досвідом. 


Скажу відверто. Довго вагався щодо того чи відвідувати цю зустріч, чи ні. Але все ж таки пішов. І не прогадав. Оскільки почув відповіді на ті запитання, які мене турбують передусім.

Перше запитання стосувалося порядку взаємодії двох служб, будівництво аналогів яких планується в нашій країні. Аналог National Health Service (England) так точно планують побудувати в Україні у вигляді Національної служби здоров’я. Про це неодноразово говорили очільники нашого МОЗу. От тільки проголосують законопроект №6327 і "лед тронется". А от щодо іншої служби, Public Health England, то мова про створення її аналогу в нас, здається, не йде. Чи може я не чув?

Але навіть за таких умов було цікаво дізнатися, хто і як мотивує лікарів, наприклад, сімейних, знаходити час на питання громадського здоров’я.

Відповідь на фотографії слайду з презентації Лорен.

Всі поточні фінансові питання з лікарями щодо сфери громадського здоров'я закриваються виключно через NHS England.

Друге питання стосувалося внутрішньолікарняних інфекцій. Витрати за випадок внутрішньолікарняного інфікування покриває NHS England. Але я б це назвав "покриттям на першому етапі". Оскільки головна мета цього "покриття" - зробити все можливе, щоб повернути здоров’я пацієнту. А далі розпочинається наступний етап - стимулювання надавача послуг до унеможливлення виникнення схожих випадків у подальшому. Як приклад, це може бути не проведення оплати за результат лікування, яка може досягати 3%. От я тільки не зрозумів, 3% від усього бюджету NHS England на рік чи 3% вартості лікування конкретного випадку. Але то не так суттєво - головне, що є механізм.

Паралельно з цим механізмом є ще й механізм контролю. Тільки, як наголосила Хокінс, у них це не контроль, а процедурне питання забезпечення безпеки та покращення якості медичної допомоги. Хто здійснює? NHS England та спеціальна комісія в структурі місцевого МОЗу, яка має право навіть заборонити функціонування лікарні. Ніякого аналогу Держпродспоживслужби, який в нас намагається підмінити ліцензійну комісію МОЗ, та контролювати дотримання санітарного законодавства у лікарнях, у них там немає. Та й у нас не повинно бути, на мою думку.

Третє питання стосувалося готовності лікувальних закладів до реагування на надзвичайні події у сфері громадського здоров’я (спалахи інфекційних хвороб, епідемії тощо). Це питання вирішується шляхом управління ризиками. В кожному закладі повинен бути журнал (так його назвала лектор) управління ризиками, який містить чіткі процедури як реагувати на кожну конкретну ситуацію. Наразі, зі слів Лорен, такі процедури впершу чергу повинні бути розроблені для реагування на пандемічний грип. Оплата цих випадків здійснються за окремим механізмом, може бути й за рахунок бюджету Public Health England, але силами NHS England.

Ще було одне цікаве запитання, як процедурно відбувається реалізація введення нової вакцини до календаря щеплень. Public Health England визначає доцільність, аргументує перед місцевим МОЗом та Урядом, у разі згоди розраховують потребу та закладають фінансування на новий бюджетний рік. Реалізує заплановане NHS England.

І наостанок декілька цифр:
- зарплата сімейного лікаря в середньому 80 тис. фунтів на рік, навантаження близько 1500 осіб;
- 9,4% від ВВП в Англії витрачається на охорону здоров’я (3,4 тис. Євро на рік на одну особу);
- бюджетування п’ятирічними циклами;
- ідеалістична система охорони здоров’я з безкоштовною медичною допомогою протрималась в Англії лише 4 роки;
- в підпорядкуванні Лорен Хокінс працювали близько 300 експертів, у тому числі й епідеміологи.
Про NHS в РПР Про NHS в РПР Reviewed by Віктор Ляшко on 23:22:00 Rating: 5

Немає коментарів:

На платформі Blogger.